Distansundervisning

Nu har vi haft distans i två veckor och jag tycker det har gått väldigt bra. Till skillnad från sist vi hade distans så har vi nu fulla dagar med vanliga lektioner. Jag tycker det funkat bra. bättre än vad jag trodde det skulle göra.

Vi har jobbat på som vanligt fast med lite mindre uppgifter och läxor. Jag tycker det funkat bra, vissa dagar blir lite jobbigare än andra, men generellt funkar det bra. Lärarna tycker jag gjort ett väldigt bra jobb för att få det att funka. Det krävs mycket planeringar och bra instruktioner. Men det tycker jag dem har gjort bra. Jag tycker egentligen inte det varit några större problem med distansen. Man känner sig lite tröttare och det blir lite enformigt att sitta vid en skärm med skolan. Men vi har gjort det bästa vi kunnat av situationen.

Hur går distansundervisningen till? - Värnamo kommun

Nelly Nordberg