Distansundervisning

Vi har nu haft distansundervisning i två veckor och det kommer åtminstone vara ännu en vecka till. Det går nog bra och så men efter dagen är jag väldigt trött. Det är ganska krävande och man måste vara med på ett annat sätt.

Det blev ju lite intensivt eftersom vi fick reda på att vi skulle få distans under sportlovet så direkt efter lovet gick vi in på distans. Även fast det blev kort tid med planering och fixa i ordning så skötte vi det ändå bra.

Det är såklart jobbigt när man inte har tillgång till grejer som man vanligen har. Man märker hur behövande man är av vissa saker nu. Tidigare var det så att man bara gick och gjorde den där lilla grejen men nu kan man inte det eftersom man måste åka till skolan för att göra det. Samma om man skulle få problem med datorn förut kunde man bara få hjälp med den men nu är det lite mer problematiskt.

/Thea