Våren 2020

Är det “tjugo-tjugo” eller tjugohundratjugo eller rentav tvåtusentjugo? Åsikterna går isär om det och olikheterna lär bestå.

Skolan har i alla fall påbörjat vårterminen, om än med ett decimerat elev- och lärarantal den första dagen. Det beror på “Lilla Alfrida”, stormen som gjort att färjorna inte kan angöra Enklinge under förmiddagen i alla fall. Men den första dagen är ändå en kort dag och så väldigt mycket händer inte då. Men från torsdag är det full fart enligt schema. Och vi håller på fram till vecka 8, 17-21 februari, då det är dags för sportlov, med en dröm om snö och is och friska utedagar.

I övrigt är det inga förändringar i vare sig schema eller lärarkår och som alla vet så kommer våren att närma sig med stormsteg 🙂