Julfest med Lucia

Torsdag kväll den 12 december firade skolan Lucia, med traditionsenligt teateruppförande av eleverna. Detta år slogs Lucia-firande och julfesten ihop till ett och samma tillfälle, så den sista skolveckan innan jullovet är som en vanlig vecka.
Programmet bestod av kortare pjäser, som eleverna jobbat fram, under temat Jul i olika länder. Även dikter och sånger framfördes på olika språk och det visade sig att julens traditioner har stora likheter i många länder, men med sin egen särprägel.
Innan festprogrammet åt alla elever tillsammans med föräldrar och släkt risgrynsgröt och julskinka. Kl 17 började programmet och publiken fylldes på av övriga från byn.

Lucia-tåget med Nelly Nordberg som Lucia.