Utfärd för åk 1-6 onsdag 19 maj.

Åk 1-6 åker till stan på onsdag för simundervisning och besök på Ålands kulturhistoriska museum, där vi har guidad tur från Ålands forntid och det har eleverna i åk 4-6 läst i historia-ämnet under året. Återkommer med hur skjutsarna avgår men vi åker med Alfågeln 9.10 på morgonen och kvällsfärjan hem. Buss till och från stan. Vi startar dagen i stan med lunch och sen simning i Mariebad. Efter simning mellanmål och sen museet.

Ta med: simkläder, OBS! Det är inte tillåtet i Mariebad med långa simshorts eller shorts och linne utan det ska vara riktiga badbyxor eller simdräkt. handduk och eget mellanmål samt vattenflaska. Tidsfördriv till färjan kan vara spelkort, läsa bok eller rita.

Med följer Gunilla och Mathilda.