Kreativa Kids

På onsdag den 23 september drar projektet Kreativa Kids igång för andra gången för Kumlinge skola. Dragare är Lina Antman och Anton Johansson och den här gången handlar projektet om musik och film.
Det pågår under tiden onsdag 23 september till tisdag 29 september och arrangeras så att åk 1-5 har ett förmiddagspass mellan 8.30-11.00. Efter lunchen är det dags för åk 6-9 med tre lektioner de dagar då de går länge och annars två lektioner. Det hela avslutas med en uppvisning av vad de två grupperna åstadkommit under tiden.
Projektet finansieras av bland andra Ålands kulturdelegation:
Barns och ungas rätt till kultur är prioriterad i landskapsregeringens kulturpolitik, därför har Ålands kuturdelegation under hösten inlett ett pilotprojekt KreativaKids.