DISTANSUNDERVISNING

Den 18.3 var sista dagen vi var i skolan före distansundervisningen, sedan dess har en hel del ändrats. Vi sitter inte längre i skolan och jobbar utan hemma, vi träffar inte våra vänner lika mycket och vi har inte samma rutiner.

Jag tycker det har gått bra, jag tycker inte det är ett jättestort problem att måsta plugga hemma. Lite svårare med koncentrationen då alla är hemma men det funkar. Till en början trodde jag det här skulle bli jättejobbigt och jag förstod inte alls hur det här skulle funka. Nu efter 1,5 vecka så tycker jag det rullar på bra. Vi får uppgifter och vi gör de, precis som i skolan. Jag tycker lärans har gjort ett jättebra jobb. De har löst problem vi stött på och de har funnits till hjälp.

Vi använder oss utav zoom & itslearning för det mesta. Zoom är ett program/app som har många olika funktioner. Videosamtal, chatt, skärmdelning och mycket mer. Itslearning är där var vi får alla onlineuppgifter. Och där det står vad vi ska göra. Det funkar faktiskt väldigt bra för min del. Vissa har haft problem med internet men det brukar lösa sig.

största skillnaden är nog att vi alltid är hemma, ibland kan det vara riktigt jobbigt med syskon, föräldrar osv. Jag tycker verkligen det är jättestarkt att alla ända från 4-8 klarar det här så bra som vi gjort. Nu kör vi såhär några veckor till sen är vi antagligen tillbaka till skolan 👍🏻😀

/Nelly Nordberg åk 8

Itslearning