Simning och annat för åk 1-6 onsdag 7 november

Onsdag 7.11 är det dags för höstens gemensamma simresa för åk 1-6. Vi åker med morgonfärjan 09.10 från Kumlinge och 09.30 från Enklinge och retur på kvällen 18.15 turen. Skolskjuts start vanlig tid för Seglinge och Kumlingeelever. Om man inte behöver skolskjuts utan ordnar sin egen så meddela taxin eller Gunilla. På Enklinge kör taxin ner eleverna till färjan innan avgång. Om man behöver skjuts på kvällen meddela Gunilla om det. Vi åker buss till och från stan.

I Mariehamn blir det först simning med simlärare och därefter lunch, det betyder att alla behöver ha med sig en stadigt mellanmål man äter innan simningen. Efter sen lunch går åk 1-2 till biblioteket med Gunilla och tittar på Cirkusmysteriet utställningen och åk 3-6 besöker Ålands museum med Mikael och får guidad visning av medeltiden där.

Ta med: simkläder, matsäck och vattenflaska, tidfördriv till färjan!

Hälsar Gunilla och Mikael som åker med!