Sundsresa Åk 3-6

Igår var åk 3-6 i Sund. Östersjöfonden bjöd på en naturskola i Sund. Vi var vid Valins Oas. En ”lärare” berättade om kärret först, och sen åt vi lunch. Sedan lekte vi en lek där man skulle slå en tärning och gå till numret man slog. Det fanns 36 kort. Om man först fick 4 gick man till kort nummer  4. Sen när man slog igen och fick t.ex 2 gick man till kort nummer 6.

Sedan håvande vi efter smådjur i kärret. Vår grupp bestod av Andre, Linnea och Saga. Vi hittade fyra vandrande pinnar.

Sen åkte vi taxi till Ålands Golfbana där spelade vi golf. Vi hann inte slå på riktiga banor men vi slog på rangen. Vårt rekord var ungefär 100 meter.

Efter det gick vi till Smakbyn och åt mat. Det var riktigt gott. Vi åt efterrätt också. En del åt glass och de andra tog sorbet.

Här kommer några bilder:

One Response to “Sundsresa Åk 3-6