Distansundervisning

Jag tycker det går riktigt bra med distansundervisning. Jag hänger med i studierna bra och förstår det lärarna berättar och undervisar. Våra timmar startar kl 9 och slutar kl 14. Däri mellan har vi en timmes lunch från kl 11-12. På lektionerna har vi också några raster/pauser så vi inte behöver sitta två timmar i streck. Jag tycker det är riktigt bra med att vara en liten skola i det här fallet. För då kan vi ha live lektioner på datorn. Det hade vi inte riktigt kunnat om vi hade varit 25 i klassen. Vi använder en app som heter zoom och it’s learning under våra lektioner. I zoom har vi våra videosamtal och lektioner. På it’s learing skriver lärarna info och de sätter in uppgifter där och länkar till våra zoom rum sätter några också dit. Det är såklart tråkigt att inte få träffa kompisarna på riktigt men det är iallafall bättre än att inte träffas alls. Jag tycker att lärarna har skött detta jättebra. De flesta frågar också om de gett för mycket uppgifter. Det tycker jag är bra. Vi får också ge tips om förbättring och idéer på vad vi kan göra. De bra sakerna med distans undervisningarna är att man kan gå upp senare och ingen tid går att komma till eller hem från skolan.

/Thea