Skolan informerar mars

Då var vi igång igen efter ett sportlovet och här följer händelser  i mars månad i skolan.

Skolan erbjuder utvecklingssamtal för våren. Det här är frivilligt så om det finns behov av samtal så kontakta klassföreståndarna. Några av eleverna blir också kallade av klassföreståndaren.

Kuratorn Johanna Kull fortsätter regelbundet att besöka skolan. Nästa besök är den 8 mars.

Simning i stan för åk 1-6 onsdag den 13 mars, förutom simning i Mariebad kommer vi också att besöka Ålands sjöfartsmuseum och eleverna deltar där i museets elevprogram/tema. Mer info om dagen kommer senare men Mathilda och Gunilla åker med till stan.

Tisdag 19 mars är det dags för vårens temadag “Lika olika” då kommer två av Likaolika handledarna till Kumlinge och håller temadag med åk 3-9 samt lärarna.

Fredag 22 mars  skrivartävlingens prisutdelning i Mariehamn åk 9 deltar.

Måndagen 25 mars är det skrivarfest i Mariehamn för åk 5-6.

Tisdagen 26 mars är det teater för åk 1-2 på skolan. Föreställningen heter “Vem?”