Skolan informerar december

Hej alla hem! Då var det helt plötsligt december och då brukar det innebära en del specialaktiviteter i skolan, så även detta år. Det övas till Lucia, julfest, bakas pepparkakor och sista lektionen för terminen ska hållas.

I december händer följande:

• Måndag den 3.12 kommer Kent och berättar om julkrubban.
  • Någon dag i v.50 är det pepparkaksbak för åk 4-6 tillsammans med Mathilda.
  • Vi har ledigt 6-7.12 och firar självständigheten.
  • Luciafirande den 13.12 på skolan kl.9.00. Till det är alla välkomna!

Därefter åker Luciaföljet och uppträder på Annagården.

• Vitsordskonferens den 17.12, då slutar alla elever 12.15
  • Julfest den 20.12 kl.16.30, ingen skoldag utan vi börjar med julgröt i matsalen. Köket önskar få in anmälningar till middagen så fyll i blanketten och returnera till skolan så snabbt som möjligt! (Senast 14.12) Rosala kör julfestdeltagarna från Enklinge kl. 16.00 och Rosala har lovat köra tillbaka efter festen ca. 18.30

Kl.17 börjar julfestprogrammet i gymnastiksalen. Till programmet är också allmänheten välkommen!

• Sista dagen före jullovet den 21.12 Då börjar skolan 9.30, då åker Enklingeeleverna med färjan kl.08.45 och alla elever slutar efter skolans jullunch och betygsutdelning kl.11.30. Enklingeeleverna åker med färjan kl.11.40.
  • Jullov till den 7.01.2019 kl.08.30

En riktigt skön och god jul önskar vi i skolan er!