KajsaAuthor Archives

Halloween dag/tema

28 oktober hade skolan en halloween dag hela skolan skulle klä ut sig. Den som hade bäst kostym vann ett pris vi hade lite andra aktiviteter. åk 1-4 hade en skattjakt och åk 5-9 hade en lite svårare, det var ganska kul.

Utflykt med hela skolan

I tisdags efter lunchen åkte hela skolan till Kumlinge simstrand. Vi paddla sup-bräda, paddla kajak, paddla kanot, rodde rodd båt, vi simmade och tränade på sjövett det var roligt. Vädret var bra men det var lite mulet men det var varmt i vattnet. Det roligaste var när vi paddla sup-brädda och när man hoppade av sup-brädan med vilja. vi var i tre olika grupper den ena hade sjövett den andra gruppen simmade och den tredje paddla olika saker och sen bytte vi om så att alla fick göra allt.

Flow park åk 5-6

För ett tag sedan sålde åk 5-6 maj blommor och lucialotter. Igår var vi på utflykt till Vårdö på Flow park och vi spelade disc golf för pengarna. Det var kul att klättra, vi klättrade över 2 timmar. Vi åt också på Flow park. Vi åt lasagne och vi fick också en sockerkaka. Det var lite läskigt när det var så högt uppe men det var väldigt roligt att klättra.

Pannband

Jag har stickat ett pannband, jag har stickat rätstickning.

Jag har använt grönt akryl garn och jag har använt stickor av trä.

Det gick bra. Jag blev nöjd med resultatet. Jag har lärt mig att maska av och att sticka rätstickning. Det var roligt att sticka.

Halloween konsert

åk 3-6 hade en halloween konsert den 5 november 3-4 sjöng och 5-6 spelade ett instrument. 3-6 spelade 3 låtar en som hete om spöken fans på riktigt, min piraya och min piraya maja.

Kajsas penal

Jag har gjort en penal. Jag använde tyg, dragkedja, tråd och nål. först gjorde jag en planering hur jag skulle göra sen klippte jag ut tyg och sen sydde jag sicksack runt båda delarna. Sen nålade jag och tråcklade och sen sydde jag fast dragkedjan i båda delarna med symaskin och sen sydde jag i hop dom. Jag lärde mig att sy fast en dragkedja. Jag är nöjd med den och jag ska ha den i skolan.

Kajsas kudde

Först ritade jag hur kudden skulle se ut sen klippte jag ut två olika tyger. Ena sidan var det ett ulligt lurvigt tyg och andra sidan tunt stadigt tyg. Sen satte jag nålar i båda tygerna så dom satt fast och sen sydde jag på symaskin med rak söm. Sen sydde jag med sicksack, vände den ut och in, satte fyllning i och sen sydde jag för hand. Kudden var ganska lätt att göra, jag blev nöjd med den. Jag lärde mig att sy på sy maskin och att tråckla.