Konstens fredag 11.9.2020

På fredag ska åk 1-6 delta i Konstens fredag. De första två timmarna ägnas åt detta. Behöver vi mer tid fortsätter vi en annan dag.
Årets uppgift i Konstens fredag heter Kunglig för en dag. Inspirationen till uppgiften kommer från en spännande kombination av stramt 1500-tal och modern färgexplosion från Mexiko.

Eleverna behöver ta med sig lite material hemifrån. De behöver:
– Ett lock från en skolåda eller förvaringslåda. Det kan vara rektangelformat, runt eller fyrkantigt. Huvudsaken är att det har en kant runtom och inte bara är en platt kartongbit.
– De behöver också ta med sig ett fotografi på sig själva. Vi kan kopiera fotografiet här, eftersom det ska klippas i.

Vi ser fram emot dagen och visar konstverken på skolbloggen efteråt.

Med vänliga hälsningar,
Ulla-Karin och Gunilla