Skolan informerar januari 2019

Då var det dags för nytt år, ny termin och  ny information!

Kaj är fortfarande borta i januari och vi fortsätter med att dela upp vissa av hans sysslor mellan Gunilla, Johanna och Christian men också Mathilda kommer att ha hand om någon del.

Det har blivit en schemaändring vad gäller indelningen av “musikklasserna” som påverkar onsdagens och torsdagens schema.

Skoltaxichaufförerna fortsätter skjutsa eleverna åtminstone januari och februari.

Den 14 januari åker åk 9 till Brändö på skrivartävling tillsammans med Mia.

Måndagen den 21 januari kommer författaren Karin Erlandsson till skolan och håller bokprat med klasserna.

Tisdagen den 22 januari är åk 9 i stan på skolbesök tillsammans med Johanna. Denna gång är det Ålands lyceum och Johanna skickar närmare information till berörda.

V. 5 måndag den 28 januari till fredag den 1 februari har åk 9 prao.

Mathilda deltar i en matematikkonferens tisdagen den 29 och onsdagen den 30 januari i Stockholm.