Läsåret 2018-19 har börjat!

Nu är vi igång med läsåret 2018-19 och alla elever och lärare på plats. Lite stök har det varit de första dagarna eftersom skolans datornätverk har varit ur funktion, men nu är det förhoppningsvis igång igen. Man är mer beroende av det än man tror…

På plats har vi, förutom de 19 eleverna:

Gunilla åk 1-2, och lite religion och historia på det
Johanna, engelska o svenska från åk 5 och uppåt.
Mathilda, 3-9 matte, fysik, kemi och lite spec.

och våra två nya lärare:
Mia Lindeman, en mängd olika ämnen som biologi/geografi 5-9, idrott 1-9, musik 3-9, hälsokunskap 7-9, historia/samhällskunskap 7-9 och en del spec
Mikael Olin, nygammal, svenska/engelska åk 3-4, finska 5-9, kreativ profil 7-9. hemkunskap 7-9, religion 5-9 och lite spec.
och Kaj elevhandledning 7-9 och trä- och metallslöjd (och de erbarmliga datorerna….)

och som timlärare har vi:
Laila textilslöjd 3-9
Stefan tyska åk 7

Under nästa vecka kommer skolans Årsinfo, där de väsentligaste sakerna finns med. Det är en del insamlande av uppgifter innan den blir klar.

Den nya dataskyddsförordningen GDPR har börja gälla från maj detta år och den påverkar en del på den information som skolan kan ge ut och ta in.

Måndagen den 27 augusti kl 18.30 blir det ett tillfälle att träffa alla lärare i form av det traditionella föräldramötet i början av terminen. Vi samlas i skolans matsal.