SagaAuthor Archives

Indien Powerpoint.

Guide to Little India, Singapore: Where to eat, shop & stay | Honeycombers
bild från the honeycombersJag

Jag har gjort en Powerpoint om Indien. Jag skrev den från ett kapitel i engelskan.

Jag skrev om bland annat om maten i Indien, maten i Indien är mestadels vegetarisk och har mest vegetarianer i hela värden. Indiens national frukt är mango. Indien är också den som använder och äter mest mango i hela världen.

Textilslöjd

Den här terminen så har jag stickat ett pannband. Det skulle bli en mössa men det hann jag inte. Jag har lärt mig hur man stickar avigt och rätt.

Kanada brev

Vi i klass 5-9 har fått brevvänner från Hays i Kanada. Min brevvän heter Susy och är 13 år. Hon bor på en gård och har väldigt många djur. Det är roligt att ha brevvänner och att skriva till dem för att få veta lite hur de har det där och att de får veta lite hur vi har det. det är också ungefär hurdan miljö de har jämfört med hurdan miljö vi har.

hemundervisning

(SAGA) Jag tycker att det går bra med undervisning på distans. det är mycket lättare än vad jag hade trott att det skulle vara. Trodde typ att det sku bli jätte jobbigt med skolböcker å dator osv. De e bra på de vise att vi får oftast ta paus lite när det passar så man har tid å gå ut med hunden å sånt. De dock synd att vi inte har bild och sådana ämnen, jag skulle ju ändå inte haft idrott nu på våren. Det e ju också bra på de viset att vi sen har fått känna på hur det känns att va hemundervisad också, för i finland så har man ju inte skolplikt så endel är ju hemundervisade från förrut.